ایران به لحاظ وقوع حوادث و بلایای طبیعی جزء ۱۰ کشور اول دردنیا می‌باشد. وقوع سیل، زلزله و حوادثی مانند بروز آتش سوزی و ریزش ساختمان‌ها امری عادی شده که زلزله خوی آخرین موردی است که با آن مواجه شده‌ایم.

یکی از نیازهای حیاتی در وقوع بحران برقراری ارتباطات در زمانی است که زیرساخت‌ها یا از بین رفته و یا دچار اختلال شده‌اند. مهندس رحمت الله خزایی مدیرعامل شرکت فن آوا ماهواره در حاشیه اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی۱۴۰۱ در خصوص نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت بحران گفت: شرکت فن آوا ماهواره از زیر مجموعه‌های گروه فن آوا در نمایشگاه سازمان مدیریت بحران کشور با عنوان اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ حضور پیدا کرده ایم.

وی افزود: محصولات شرکت فن آوا ماهواره در نمایشگاه مدیریت بحران شامل سامانه های ارتباطات ماهواره ای زمان بحران و محصولات و سامانه های ژئوماتیک (بمنظور تجزیه و تحلیل مناطق بحران) می باشند که در حوزه ارتباطی از سامانه های قابل نصب بر روی خودرو بصورت متحرک (Tactical) و قابل حمل و نقل (Transportable) و سامانه قابل حمل توسط نفر(Man pack) و در بخش ژئوماتیک از محصولات فتوگرامتری (هوایی) و تصاویر سنجش ازدور (ماهواره ای) استفاده می شود.

 

مدیرعامل فن آوا ماهواره گفت: در بخش هوایی از هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین در هنگام زلزله، سیل و دیگر بلایای طبیعی استفاده می شود که پس از داده برداری ، اطلاعات جمع آوری شده پردازش و محصول تولید می شود و همچنین با استفاده از تصاویر ماهواره ای با رزولوشن بالا محصول مورد نظر تولید شده و پس از تجزیه و تحلیل تصاویر ، در صورت نیاز گزارش وضعیت موجود و احیانا تخمین میزان خسارت وارده تهیه خواهد شد.

خزایی تصریح کرد: همچنین عکس های فتوگرامتری و تصاویر ماهواره ای برای کمک در طراحی نسل ۵ موبایل مورد استفاده اپراتورهای همراه می باشد که قرار است این فعالیت در یکی از شهرهای کشور انجام شده و در اختیار اپراتور مربوطه قرار گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *