طی جلسه‌ای در روز شنبه ۸ بهمن ماه سالجاری همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه شهر پایدار در جزیره کیش، مهندس رحمت اله خزایی مدیرعامل شرکت فن آوا ماهواره و دکتر فرجی رئیس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران دانشگاه تهران در خصوص همکاری‌ فیمابین در حوزه هوشمندسازی تفاهم نامه توسعه همکاری امضاء کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد طرفین از طریق استقرار دانش بومی با کمک فناوری مکان محور، رصد پهپادی و ماهواره‌ای و توسعه سامانه‌های مرتبط با حوزه‌های شهر هوشمند، تحول هوشمند برای مدیریت هوشمند و توسعه شهر هوشمند گام‌های عملیاتی و موثری بردارند.

خزایی مدیرعامل شرکت فن آوا ماهواره در خصوص این تفاهم نامه بیان داشت: همکاری فن آوا ماهواره و مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران در راستای اجرای پروژه‌های اینترنت اشیاء، رایانش ابری و هوشمندسازی اماکن، مراکز و ساختمان‌ها و همکاری در طراحی زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI)، ممیزی املاک و معابر شهری و حمل و نقل هوشمند و مدل سازی و شبیه سازی شهری سه بعدی خواهد بود.

فرجی رئیس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران در حاشیه امضاء این تفاهم نامه با ابراز امیدواری از آغاز همکاری با گروه فن آوا عنوان کرد: امید است در قالب این همکاری گروه فن آوا بتواند در نظارت هوشمند بر ساخت و سازها از طریق حریم شهرها و بروزرسانی نقشه‌های پایه شهری بزرگ مقیاس، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در ارائه نقشه­‌ها و تصاویر ماهواره‌­ای و هوایی در قالب پلتفرم اختصاصی و دیتاسنتر به این مرکز و شهرداری‌های کشور یاری رساند.

قابل ذکر است همچنین در این تفاهم نامه برگزاری کارگاه‌ها، رویدادها، نمایشگاه‌ها، دوره‌ها، بوت‌کپ، دوره‌های مهارت‌محور و وبینارهای آموزشی مرتبط و ایجاد ظرفیت‌های آموزشی و تربیت شهروند هوشمند از دیگر محورهایی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *